Jak jednym zdaniem poprawić sprzedaż o 50 procent?

Dodano 12 lipca 2017

Możesz wierzyć lub nie, ale tylko jedno zdanie może poprawić sprzedaż Twoich produktów lub usług o 50%, a nawet więcej. Tak, to brzmi zbyt pięknie, żeby było prawdziwe, ale kiedy za chwilę poznasz to zdanie, to zrozumiesz.

Co najważniejsze, zdania tego nie można, a właściwie nie warto wykorzystywać przy sprzedaży produktów lub usług o niskiej wartości. W dalszej części artykułu również dowiesz się o tym, dlaczego. Technikę tą warto stosować przy zakupach powyżej 100 zł. Jak się okazuje, metody tej nie wykorzystuje zbyt wiele osób. Częściowo z lenistwa, a częściowo z niewiedzy.

No dobrze, czas na ujawnienie tego magicznego zdania. Oto ono:

„Jestem do dyspozycji, w razie jakichkolwiek pytań czy problemów.”

To jest właśnie to zdanie, a właściwie sens, który powinno ze sobą nieść. Oczywiste bowiem jest, że możesz je odpowiednio dostosować do swoich potrzeb. Proste, prawda?

Wszystko po to, aby zdobyć od Klienta jego adres email lub numer telefonu. O takie dane musisz poprosić delikatnie. Nie wzbudzaj w Kliencie nerwowości. Nie chcesz go przecież nękać niechcianymi telefonami od telemarketerów, których i tak ma już dość dużo w ciągu dnia.

Dlaczego to działa tak dobrze? Jak już zaznaczyłem wyżej, metodę tą warto stosować przy towarach o większej wartości. Może to być np. produkt lub usługa za 500 zł, za 4000 zł lub więcej. To zależy od tego, czym się zajmujesz. Ważne jest to, że taka kwota jest znacznym wydatkiem dla Twojego Klienta. Nie jest to zakup książki za 30 zł. Naturalne zatem jest, że Klient się waha i musi oswoić się z takim wydatkiem.

Niektórzy Klienci będą wręcz zadowoleni z takiego obrotu spraw. Będą wdzięczni za Twoją bezinteresowność i chęć kontaktu z Twojej strony. Zauważą w Tobie prawdziwego człowieka, a nie handlarza, który tylko szybko chce sprzedać swój towar. W ten sposób zdobywasz też zaufanie.

Inni Klienci będą chcieli zadać Ci dodatkowe pytania. Nie znaleźli na nie po prostu odpowiedzi w Twoich materiałach promocyjnych i ofercie. Być może na część z nich nawet wcześniej usłyszeli od Ciebie odpowiedź, ale warto zrobić to raz jeszcze. Takie osoby chcą wiedzieć wszystko i znać odpowiedzi na każde pytanie związane z Twoimi produktami, które ich nurtuje.

Trzeci typ osób, jakie się pojawią, to ludzie którzy będą chcieli Cię mieć zawsze pod ręką. Zapytają, co się stanie, jeśli produkt się zepsuje i będzie wymagał naprawy. Kto wtedy się nim zajmie. Będą chcieli się wtedy szybko skontaktować w celu podjęcia dalszych kroków. Chcą mieć pewność, że odbierzesz telefon lub odczytasz maila.

Jest jeszcze jeden typ osób, jakie spotkasz. Będą to osoby, które roztrwonią Twój czas. Będą dzwonić do Ciebie z każdym drobiazgiem, albo tylko po to, aby sobie poplotkować. Niestety na samym początku nie wiesz, czy osoba która przed Tobą stoi, to właśnie ten typ. W przypadku, kiedy trafisz na taką osobę, natychmiast odpowiedz, że masz zaplanowane spotkanie za chwilę i musisz ruszać w drogę.

Każdy z tych czterech typów osób stanie na Twojej drodze w przypadku, gdy zechcesz pozostać w stałym kontakcie ze swoimi Klientami. Nie przejmuj się tym jednak. Pamiętaj o założeniu, które w ten sposób realizujesz. Twoja sprzedaż znacznie rośnie.

Tylko od Ciebie zależy, jaką formę kontaktu zaproponujesz. Może to być kontakt telefoniczny, mailowy, a także za pomocą komunikatora internetowego. Okazuje się jednak, że to Klienci mają swój ulubiony sposób kontaktu i warto w tej kwestii im się przypodobać, oferując wszystkie trzy formy do wyboru. Przynosi to najlepsze rezultaty.

Podsumowując, bądź do dyspozycji swoich Klientów. Zwłaszcza tych, którzy zostawiają u Ciebie większe pieniądze. Warto to zrobić, chociażby dla jednej sprzedaży w miesiącu o tak znacznej kwocie.

 

#mała firma  #sprzedaż  #rozwój  

Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to zapisz się poniżej aby otrzymywać informacje o nowych artykułach. Twój email pozostanie tylko w naszej bazie. Nie wysyłamy spamu.

DDWLKP.pl PCH24.info PCT24.pl PMI24.info PNT24.info POB24.info PP24.info.pl PSZ24.info PZL24.info

© 2012 - 2017 Skuteczna Reklama Lokalna & Dzień Dobry Wielkopolsko. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Logotypy Dzień Dobry Wielkopolsko, PCT24.pl, PSZ24.info, PZL24.info, PCH24.info, PMI24.info, PNT24.info, POB24.info, PP24.info.pl, Chcę być FIT, Skuteczna Reklama Lokalna są znakami powiązanymi z Portalem Dzień Dobry Wielkopolsko oraz jego wydawcą ROZWOJOWI.com, którego są własnością. Mogą być wykorzystywane w celach zgodnych z przeznaczeniem i za zgodą wydawcy. Użytkowanie portalu oznacza zgodę na jego Regulamin oraz Politykę Prywatności.

Zamów DARMOWĄ rozmowę