Promocja lokalnej firmy - praktyczne wskazówki dla zapracowanych

Dodano 28 czerwca 2017

Prowadzisz lokalny biznes. Osiedlowy sklepik, a być może większy w samym centrum miasteczka. A może jest to punkt usługowy – fryzjerski, kosmetyczny albo warsztat samochodowy. Nie trafiłem? Może to gastronomia – pub, bistro albo restauracja. Niezależnie od tego, czym się zajmujesz, miło Cię tu widzieć.

Od razu zaznaczam, że poniżej znajdziesz wskazówki oparte o działania w internecie. Dlaczego to właśnie internet, a nie ulotki czy reklama w gazecie, ma pomóc małym lokalnym firmom – czytaj dalej – postaram się rozwiać Twoje wątpliwości. W końcu coś Cię skusiło na to by kliknąć link i się tu znaleźć. Zapomnij też o tym, że w Twojej okolicy wszyscy Cię już znają i niepotrzebna Ci reklama. To zgubne myślenie.

Szukasz w internecie? Ja też!

To właśnie dla małych lokalnych firm internet ma w tej chwili największe znaczenie. To istnienie w różnego rodzaju portalach internetowych ma największe znaczenie w tej chwili. Bo to tam najłatwiej znaleźć swoich Klientów. I to tam można promować się skutecznie. Co robią osoby w Twoim otoczeniu lub na ulicy? Patrzą się w ekran swojego telefonu. Przewijają tablicę na Facebooku. To właśnie tam zostawiają swój czas. Wyrwij dla siebie choć część tego czasu i dotrzyj do świadomości tych osób.

Jeśli planujesz jakiś zakup, to gdzie szukasz najpierw. Niech zgadnę... szukasz w Google, na Allegro, albo innym portalu z ogłoszeniami typu OLX. A być może pytasz znajomych właśnie na Facebooku czy polecą Ci jakiś sklep. Znajdujemy różnego rodzaju oferty a tymczasem okazuje się, że sklep z tym samym asortymentem i podobnymi cenami mamy pod samym nosem. Tylko ten lokalny sklep się nie reklamuje. Nie da się go znaleźć w internecie.

W internecie można kupić nie tylko ubrania, buty czy sprzęt sportowy. Można tam też zamówić wykonanie usług czy zamówić żywność z dostawą do domu. Dlaczego Ty nie zrobisz tego samego i nie dasz się znaleźć w internecie? Nie dasz swoim nowym Klientom szansy zrobienia zakupów w Twojej firmie?

Daj się znaleźć w internecie! Bądź tam widoczny!

Bądź na mapach Google

Bezpośrednio z wyszukiwarką Google powiązany jest serwis Google Maps, który zapewne bardzo dobrze znasz, chociażby z nawigacji w telefonie. Na tych mapach każda firma może umieścić swoją bezpłatną wizytówkę. Oprócz nazwy firmy i jej lokalizacji, podać tam można także godziny otwarcia, zdjęcia czy oferowane produkty i usługi.

Jeśli stworzysz taką wizytówkę i ktoś w Google będzie szukał sklepu spożywczego w Twoim miasteczku, to wyświetlisz się w wynikach wyszukiwania. Tak samo sklep będzie też widoczny w nawigacji. Czy warto? Moim zdaniem nie masz na co czekać.

Co z Facebookiem?

Załóż konto firmowe na Facebooku – tzw. fanpage. Po pierwsze nie promuj się za pomocą swojego profilu osobistego, dlatego że portal może zablokować Ci dostęp. Z Facebooka co miesiąc korzysta 15 milionów Polaków. To tam są tez Twoi obecni i przyszli Klienci.

Zaplanuj sobie schemat, według którego na Twoim koncie Facebook będą pojawiać się nowe wiadomości. Każdy dzień tygodnia może być poświęcony innym działaniom. Dodawaj przynajmniej jedną wiadomość dziennie. Najlepsze zaś efekty osiągniesz, publikując nowe posty regularnie, nawet 8 razy dziennie. Nie bój się – nie wystraszysz tym nikogo. A jeśli nawet ktoś przestanie Cię lubić, to w jego miejsce pojawi się 10 nowych osób, które zaczną obserwować Twoją firmę.

Wracając do planu publikacji w ciągu tygodnia. Możesz ustalić sobie następujący schemat:

  • poniedziałek: dobra porada na początek tygodnia; może baton energetyczny?
  • wtorek: opowiedz o firmie – jak powstała, kto ją założył...
  • środa: zadaj pytanie, np. czego szukasz w firmach takich jak moja
  • czwartek: dodaj ciekawy cytat
  • piątek: zbliża się weekend – mile widziane wpisy i promocje z alkoholami
  • sobota: weekendu ciąg dalszy – pokaż słodkości
  • niedziela: pokaż jak pracujesz – sklep od zaplecza

Powyższa lista to oczywiście tylko przykłady wpisów, jakie możesz publikować na swoim profilu Facebook jeśli prowadzisz sklep spożywczy, a po lekkiej modyfikacji, także każdy inny.

Możesz też dodać krótkie filmiki lub przeprowadzić transmisję na żywo ze swojej firmy. Co pokazać na takim filmiku? Absolutnie nie atakuj Klientów reklamą. Pokaż ciekawostki, odpowiadaj na najczęstsze pytania swoich Klientów.

Reklama w lokalnym portalu internetowym

Sprawdź, czy w Twojej okolicy funkcjonują portale internetowe. Dowiedz się, jak dużo mają czytelników. Zazwyczaj jest ich wielokrotnie więcej niż czytelników papierowych gazet, natomiast koszt reklamy w portalach będzie wielokrotnie mniejszy.

Co jeszcze może być przewagą portalu? Przede wszystkim to, że możesz skutecznie sprawdzić, jaki był efekt Twojej reklamy. Widzisz to po statystykach swojej reklamy. Ile osób ją zobaczyło, ile osób kliknęło i przeszło na Twoją stronę internetową. W przypadku reklamy gazetowej nie masz już tak dużych możliwości pomiaru efektu swojej kampanii reklamowej.

Ale reklama w portalach internetowych to nie tylko tzw. banery. Na pierwszy rzut oka są one najbardziej widoczne i przynoszą najlepsze efekty. Owszem są widoczne i skuteczne. Ale jeszcze lepsze efekty przynosi tzw. reklama natywna, znana też jako artykuły sponsorowane. W tym przypadku nie jest ona tak agresywna jak reklama graficzna, przez co jeszcze lepiej reagują na nią odbiorcy, którzy szybciej przekształcają się w Klientów. Taka reklama wygląda jak każdy inny artykuł na portalu. W artykule zawarty jest tekst na temat branży Twojej firmy. Na samym końcu tekstu podana jest informacja o Twojej firmie.

Postaw na własną stronę www

Jeśli jeszcze nie posiadasz własnej strony internetowej swojej firmy, to zmień to jak najszybciej. Nawet w przypadku najmniejszych firm jest to szczególnie ważne. Nawet wtedy gdy prowadzisz po prostu sklep spożywczy.

Co się bowiem stanie, jeśli pewnego pięknego dnia Facebook się zamknie, albo zablokuje Twoje konto. Co wtedy stanie się z tymi wszystkimi osobami, które polubią Twoją stronę? Wszyscy bezwzględnie przepadną. Sam znam przynajmniej kilka takich przypadków. Kiedy duża firma traciła wszystkie swoje kontakty do Klientów właśnie z takiego powodu.

Osoby odwiedzające Twoją stronę nie przepadną. Zbieraj ich dane kontaktowe. Chociażby adres email lub numer telefonu. Tak stworzona baza zostanie na zawsze Twoja. Natomiast wszystkie wspomniane wyżej formy reklamy, takie jak Facebook, Google czy lokalne portale internetowe traktuj jako źródło osób z Twojej okolicy, które chcesz do siebie przyciągnąć. Czerp z tych źródeł i przelewaj przez lejek (Twoją stronę), aby przyciągnąć do siebie najlepszych Klientów.

Jeśli ten artykuł Cię przekonał i chcesz rozpocząć działania promocyjne swojej firmy w Internecie, ale masz jakiekolwiek pytania lub problemy – napisz do nas. Odpowiemy najlepiej jak to możliwe i tak szybko, jak tylko się da! Jeśli natomiast uważasz, że powyższy artykuł przyda się Twojemu znajomemu – udostępnij go.

 

#reklama lokalna  #mała firma  #facebook  #strona internetowa  #portale  #google  

Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to zapisz się poniżej aby otrzymywać informacje o nowych artykułach. Twój email pozostanie tylko w naszej bazie. Nie wysyłamy spamu.

DDWLKP.pl PCH24.info PCT24.pl PMI24.info PNT24.info POB24.info PP24.info.pl PSZ24.info PZL24.info

© 2012 - 2017 Skuteczna Reklama Lokalna & Dzień Dobry Wielkopolsko. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Logotypy Dzień Dobry Wielkopolsko, PCT24.pl, PSZ24.info, PZL24.info, PCH24.info, PMI24.info, PNT24.info, POB24.info, PP24.info.pl, Chcę być FIT, Skuteczna Reklama Lokalna są znakami powiązanymi z Portalem Dzień Dobry Wielkopolsko oraz jego wydawcą ROZWOJOWI.com, którego są własnością. Mogą być wykorzystywane w celach zgodnych z przeznaczeniem i za zgodą wydawcy. Użytkowanie portalu oznacza zgodę na jego Regulamin oraz Politykę Prywatności.

Zamów DARMOWĄ rozmowę